Základním kamenem Táborů Vlaštovky je komorní počet hráčů a soustředění na Příběh. V roce 2025 proběhl moc pěkný tábor na pouť po Zakletých ostrovech (a několik prvků z Lewisovy Plavby Jitřního poutníka (fotky najdete na mém profilu na fb). Hráči byli skvělí, zdolávali všechny záludnosti s grácií a humorem a fakt jsme si to užili. V roce 2026 dávám šanci těm, kdo letos nemohli nebo se přihlásili později, ale určitě bude dost zábavy pro všechny. V oddílu Předtáborovky zatím stále ponechávám vše důležité z naší korespondence s provozovteli lodi La Grace. Určitě čtěte!
Na tento termín máme zamluvenu plavbu na historické plachetnici La Grace. Obsadili jsme nakonec dvě třetiny lodi a bylo už nutno nahlásit přesný počet rezervovaných míst, takže další přihlášky nepřijímáme. Kdo by se chtěl ještě zúčastnit, musí se přihlásit přímo u provozovatelů lodi. Všichni řádně přihlášení až na jednoho mají řádně zaplacenu zálohu, doplatek 12 800 (pokud se Vás týká) prosím zašlete, jakmile budete moci. Všechnu hotovost, kterou jsem měla volnou, už jsem investovala a ještě budu muset něco někde sehnat, takže mi Vaše včasná platba pomůže nedostat se do problémů.
Během této plavby počítáme s dohráním larpu z obou předchozích táborů (Zakleté ostrovy I./II.), ale především vám bude špatně, nevyspíte se, budete makat jako otroci a zkrátka zakusíte naprosto přesně všechno to, co hrdinové Příběhu.
Plavba představuje finální úsek plavby, nejspíše tedy návrat jeho námořníků do Středozemě. Linku pro děti neplánujeme, malé děti brát nedoporučujeme.
Máme zamluvený autobus, který nás pouze za náklady doveze tam i zpět. Bude to samozřejmě tím levnější, čím víc nás pojede, takže počítám s Vámi všemi a pozvu i zbytek lidí, kteří pojedou přes rezervační systém Legrace. Stavit bude v Brně i v Praze.
1. rádi bereme spolunámořníky typu "kostýmované křoví". Žádné výhody, žádné povinnosti. Prostě se oblečte jako elfí námořník (žádná pruhovaná trička) a před hráči nemluvte "neherně".
2. rádi bereme spolunámořníky typu "kostýmované křoví plus". Povinnosti skoro žádné, prostě se oblečte jako elfí námořník (viz výše) a vymyslete si, jak nemluvit "neherně" vůbec. To jest, i jak si příjemně popovídat ve volných chvílích a přitom nevybočit z reálií. Znalost "lore" se nevyžaduje jiná než zcela povrchní, ale nelze mluvit o moderním světě, vyprávět historky s běžného života a podobné věci. Tohle je trochu těžké a budu chtít, aby mi to zájemce stručně popsal. Výhody: můžete být zapojeni do hry, zažít nečekané situace, být vtaženi do děje a dostat nějaký ten quest. A samozřejmě, v rámci daných mantinelů si návrat z Earendilovy plavby prožijete. Nevýhody: nebude to zas až tak dramatické, děj nebude spletitý a prožitky nebudou hluboké.
3. na opačném konci spektra stojí hráč, který si propracuje postavu. Na takové se budu při tvorbě děje zaměřovat především, ať už při jeho vymýšlení, tak při jeho realizaci, když se v reálných podmínkách lodi ukáže, že všechno nestihneme. Počítejte ale s nutností nad postavou docela dost přemýšlet a docela dost si o tom se mnou psát. Bližší instrukce najdete v oddíle "Stavy, rody." Pokud ale pojedete jen na plavbu a ne na Zakleté ostrovy, ano, účastníte se pouze plaby Earendilových námořníků zpět domů. Žádný Valinor. Ale tam se beztak dostali jen Earendil s Elwing...
4. bereme i všechny odstíny spektra mezi. Stále ale platí, larp vytvářejí v první řadě hráči, tím, jak si vytvoří postavy, tím, jak je zahrají. Nejde to jinak. Nejedete jako zákazníci, kteří hru zkonzumují, a žel když se málo lidí dobře připraví, utrpí tím kvalita pro všechny a nedá se s tím nic dělat.
Pravděpodobně se nebudeme moci sejít k oslavám po návratu ze skutečného moře, byl by problém s dopravou. Proto počítejte se slavností Bran léta po šťastném návratu všech mořeplavců ze suché země. Bude se oslavovat splnění poslání a nová naděje pro Středozem. Slavnost je otevřená hostům. Hosté se mohou přidat na celý víkend a budeme ho trávit v Domě Vlaštovka.
Protože těžko můžeme žádat po lodi La Grace, aby nám několikrát zastavila na ostrůvcích, suchozemská část příběhu se odehraje nezávisle předem. Pokud jste se nezúčastnili v roce 2025 a chcete sponzorovanou plavbu, prosím pamatujte na to a orientačně si rezervujte termín už teď.
Žel asi nepůjde zařídit plavbu na víkend a workshopy na neděli, protože Mistři jsou taky jen lidi a když nám zdarma věnují svůj čas, nadšení a dovednosti, musíme jim dát možnost, aby do toho nevráželi ještě dovolenou. Doufám, že to pochopíte a budete pracovat na svých termínech už teď. Můžete být "omluveni" z Bran léta, rozhodně ale ne z tvrdého námořnického života (představte si to tak, že místo oslav ve Valinoru určitě lze introvertit, ale na plavbu samotnou Vás kamarádi potřebují). Tzn. můžete "ušetřit" jeden víkend, v případě krajní nouze oba (prosím nedělejte to, pokud Vás kamarádi námořníci ještě neznají), ale investujete pět pracovních dní do námahy, odříkání a realizace šílených nápadů.
Pokud nechcete sponzorovanou plavbu a můžete přijet na jeden prodloužený víkend, přijeďte prosím na ten první. Pak usnete na Zakletých ostrovech, to se stává, a kamarádi Vás na zpáteční cestě vyzvednou, takže na lodi logicky budete.
Larp nebude nonstop, protože máme rádi i workshopy a nebudeme se křečovitě snažit je zařadit do kulis plavby. Můžete ale i během nich zůstávat ve své roli a bude to vítáno. Zkrátka, elf stíhá všechno a učit se novým dovednostem, aby se jeden během plavby nenudil, je vlastně docela dobrý nápad.
Tři až čtyři dny plus dvě až tři noci budeme imitovat plavbu pěší poutí po zajímavých lokacích Horní Berounky s Bagrovou Úžasnou Pojízdnou Loďkou (viz fotky), která pomůže s transportem těžších zavazadel. Trasa je schůdná s občasným broděním mělkých potůčků, tři čtvrtiny vedou po rovině a budeme spíše hrát než pochodovat. Nicméně pokud přijedou mrňata, budou muset vydržet pohyb i mimo dosah tábořiště a vícedenní spaní pod širákem. Po celou dobu této plavby se nebude rozdělávat oheň v přírodě a budeme se živit lodními suchary a jinou studenou stravou.
Pokud jde o Příběh, pokusíme se tentokrát zapracovat Tolkienovy heslovité poznámky z LT a Bilbovu baladu z Pána prstenů. Některé prvky z roku 2025 se tedy mohou opakovat, ale spíše menšina a rozhodně ne všechny, ačkoli budeme na stejných lokacích. Pokud by se něco opakovalo, hráči z roku 2025 budou mít přednost jako cp.
Vzhledem k tomu, že některé lokace jsou krásné, ale nebezpečné, děti pod deset beru jen s dospělým dohledem a starší pouze pokud budou bez problémů poslouchat i přehnaně opatrné příkazy ohledně bezpečnosti.
Prosím pracujte se mnou na svých postavách. Pomáhá mi to vytvářet Příběh. Mrňata letos neprojevila o mluvící zvířátka zájem, takže stávající myšku ponecháme, ale další vytvářet nebudeme. Bližší v sekci Stavy/rody.